15. februar 2009

Jeg er her :-)

Hei på dere! Nå skal jeg skrive i stedet for å blogge med video. Jeg skal nok "videoblogge" mer senere, men litt skriving har jeg da godt av. Uansett er det ikke noe spennende å filme akkurat nå. Men jeg skal nok klippe sammen bilder og film sånn at det blir noen mer spennende filmer senere.

Hva som skjer? Hmm... Vi har ikke noe særlig mye å fortelle om akkurat nå utenom at vi har en hverdag. Alle fire må nok innrømme at det har blitt et slit å være her i så lang tid. Thorstein og jeg jobber da, men når vi ikke har lærere på skoletiden har vi vanskelig for å konsentrere oss hele tiden. Da prøver jeg å skrive historier eller lignende. Det er ikke å tulle, men jeg synes det er gøy. Når båten er ferdig skal vi nok få jobbet litt mer. Da har vi lærere som hjelper oss dagen lang. De er alltid der, og det tror jeg hjelper. Vi skal få dette til uten problemer. Av og til må man prøve å gjøre så godt man kan uansett hvor mye det er. Vi skal ta igjen det tapte. Vi vet at vi klarer det, for vi har foreldre som er minst like gira på skole som vi. Og når jeg sier at vi, elevene er gira på skole, så mener jeg det. Vi vil lære så mye vi kan. Og man lærer av opplevelser også! Man lærer av det man ser!

Noe morsomt som vi også har vært med på: I dag til morgenen, dro Thorstein, mamma og jeg til øyelegen i Lakki, for Thorstein trenger nye glass i brillene sine. Man må gå til øyelegen her for å sjekke hvor godt man ser, ikke bare til optikeren. Men skal si det var kjedelig. Vi satt der i sikkert 1 og en halv time for å vente på vår tur. Akkurat da skulle jeg vel ønske jeg hadde blitt hjemme, men det var vel en opplevelse det også. Det var litt morsomt. Et rom med en masse plastikkstoler og en lyspære i taket var altså venterommet. Og hvor kjedelig er det når folk begynner å lese i telefonkatalogen som ligger på plastikkbordet for å ha noe å gjøre, egentlig?

Og i går var det valentinsdagen som sikkert mange har fått med seg! Jeg måtte bare ha noe å gjøre om kvelden, så du tror ikke jeg kjøpte roser og vin og laget middag til mamma og far? :-D Jeg liker å gjøre litt sånt i blant. Ikke at det var noe spesielt valentinmiddag med Kjøttkaker og potetmos, men...hehe :-)

Håper dere ikke har sluttet å lese bloggen min fordi det var litt tid siden jeg skrev sist. Beklager!

Klem fra Ingeborg

4 kommentarer:

bjorg sa...

Hyggelig å høre fra deg igjen. Det nærmer seg sikkert avreise for dere også nå. Har dere fått løs propellen som satt fast? Her er det masse vinter, mend et vet du vel. VI går på ski og koser oss.
Hils til alle.
Skal hilse fra onkelt Gisle
Klem fra tante Bjørg

Ingeborg sa...

Hei tante Bjørg og onkel Gisle!
Ja, propellen er tatt av. Arbeiderne på marinaen vet hva de driver med. Man må bare gi dem litt tid, for dere har vel hørt om "Avrio, avrio(I morgen, I morgen)"
Takk for kommentar!
Hils dere også!
Klem fra Ingeborg

Marit L sa...

Hei Ingeborg. Jeg tror mamma eller pappa snart på være lærer hjemme hos dere selv om båten ikke er ferdig. Det er veldig koselig å lese bloggen din. Her er det masse snø, jeg har måkt og måkt så armene blir snart store og sterke! Ellers var Hilde Ingeborg hjemme sist helg, og det var superkoselig. Ha en fin fin dag. Hilsen Marit

Ingeborg sa...

Hei Marit!
Ja, men nå kjenner alle fire at det snart er over, og at vi kan sette seil. Å måke er ikke noe stort problem for oss i og med at vi ikke har gjort det på over et år, og jeg tror ikke vi skal trenge å gjøre det på en stund.
Takk for kommentar! :)
Klem fra Ingeborg