15. februar 2011

Grønne Grenada

Hallo hallo! Vi har nå vært på Grenada i en måned og en uke, på tide å seile videre?.. Vi skal videre nå om ikke lenge, det vil si om få døgn, og vi antar at vi skal seile helt opp til St. Lucia for å bli der en stund. Thorstein og jeg trenger å ha litt tid for å få en ordentlig skolerutine på hvert sted, ellers går alt i ball med skolegangen! Hvis vi seiler videre hele tiden, så blir det til at vi sitter og leser hele tida, og når vi stopper trenger vi tid til å utforske stedet osv. Dette er utfordringen: Å beholde en hverdag, dvs ikke være på ferie, samtidig som vi opplever stedene vi besøker! Vi er nemlig ikke på ferie!

Været har vært veldig varierende mens vi har vært her. Himmelen bestemmer seg ikke for å ha én dag med sol og en annen dag med regn, nei, vi får sol og regn etter hverandre opptil mange ganger hver dag. Derfor har vi sett regnbuer og dobbelregnbuer mange ganger fra ankerplassen vår. Superfint. 

Vi har vært på hash for første gang, og Thorstein og jeg har vært med tre ganger. Dessuten har vi vært på en del gåturer sammen med andre seilere, og sett mye av naturen her! Det er så grønt at jeg ville trodd at nesten alt kunne dyrkes og plantes her. Vi har hørt steelband og noen av de lokale bandene spille reggae og soul. Vi har møtt igjen gamle venner. Vi har feiret uavhengighetsdagen. Og sist men ikke minst har vi smakt på den grenadinske retten "oil-down". Jeg tror det var blekksprut og potetpølse med bein.
Jeg har vel egentlig ikke skrevet om apene vi traff på en av gåturene. De spiser bananer og mintdrops.

Grønne, grønne Grenada...


To av de syv vannfallene i The Seven Sisters.

Pynta i Grenadafargene på uavhengighetsdagen! Dette er før det kom mange folk, kameraet mitt gikk tom for strøm før selve showet...
Forresten, da far kom hjem fra jobb i USA hadde han med seg en pose med masse tegnesaker til Thorstein og meg fra Ryan på jobben hans. Ryan bruker visst Google Translate for å lese hjemmesida, og så ville han kjøpe julegave til Thorstein og meg. Så han kjøpte tegnesett! Liksom, sånne ordentlig bra tjukke farger, hefte med tjukke tegneark, blyanter, charcoal-stifter og masse andre tegnesaker. Jeg kjøpte meg tegne-lærebok på Trinidad, jeg vil lære meg å tegne, så det passet utmerket! THANKS A LOT, RYAN!!!
Her er altså en tegneserieversjon av mamma som jeg tegna med trekull. JA, jeg skal bli flinkere enn det her altså.

Håper snøen daler ned fremdeles!
Klem Ingeborg

Ingen kommentarer: