3. november 2008

Snart innflyttingsklart?

Akkurat nå sitter jeg i båten, ja i båten. Det er faktisk mulig å sitte i båten! Mitt rom er naturligvis lagringsrom akkurat nå, så jeg bruker Thorsteins pult gi og med at han ikke er her. Han er på vei til Norge, faktisk. Han og far. Mamma og jeg er igjen og vi er i båten. Jeg tok med meg skolesaker for å kunne gjøre litt fornuftig her. Jeg hjelper mamma med båten og jobber med skole.

Kjøkkenet har blitt kjempe fint! Det er bare takplater, vannkraner, lamper og siste finish på kjøleboksen som er igjen. Mikrobølgeovnen varmer, kjøleboksen kjøler ned, ovnen trenger bare diesel og vanntilkobling og skapene er lakka. Thorstein sitt rom er også utrolig fint. Ny bokhylle, nytt bord, ny seng, ja..alt er nytt her. Det er rotete og ikke så veldig fint på rommet mitt for tida, men det går bra, bare det en gang skal bli ferdig. Badene er ikke ferdige, men vi tror ikke det skal være så mye jobb (Så får tiden vise. Hvem var det som trodde vi skulle være ferdig i juni, tro?).

Lurer dere mer på hvorfor Thorstein og far skal hjem? Jo, far har jo jobb fortsatt og stiller opp i Norge noen ganger. Jeg har jo vært i Norge for litt siden, så Thorstein fikk være med far. Ca. en uke hjemme i Norge. Vi skal prøve å stå på her imens de er borte sånn at de blir fornøyde når de kommer hjem. Nå må jeg jobbe litt og hjelpe litt, så Ciao!

Klem og kos fra Ingeborg i båten.

PS: Hører rapport om snø i Skien. Mamma lengter ikke, men jeg, jeg må innrømme at jeg kanskje savner kulda litt. Jeg går i shorts, så det er ikke akkurat kaldt her. Mamma lengter ikke til snø, sier hun.

Ingen kommentarer: