23. januar 2009

Ørken i lufta og elv på veien

Nå er det vel på tide med blogging? Ja.
Men problemet er bare at det ikke er så mye å si... Jo'a, det skjer da ting! ;-)
Thorstein og jeg har f. eks begynt midt på dagen å sykle til marinaen! På morgenen jobber vi med oppgaver, bøker etc. Ca. klokken halv ett, sykler vi da avgårde. Vi tar med oss brød, smør, diverse pålegg og av og til frukt eller yoghurt. Så spiser vi lunsj sammen med mamma og far før vi sykler tilbake til hotellet. På hotellet jober vi da med lekser, og "surrer" litt, som vi kaller det. I vårt syn, er å "surre" å ikke jobbe med skolearbeid. Sitte enten og spille data, se seg i speilet (Da retter vi pekefingeren mot meg) eller gjøre andre ting som ikke har noen form for læring i seg.

Vi har det nå fint, selvom jeg må tilstå, jeg begynner å bli rimelig lei. Selvstudie er ganske hardt etter du har holdt på i mange måneder. Men jeg lærer av det. Jeg sier ikke at mamma og far ikke bryr seg, tvert i mot. De hjelper oss morgen og kveld. Ingenting å si på det, men det er bare så annerledes og vanskelig. Mamma og far gjør så godt de kan! De ber og ber om at vi må spørre hvis vi lurer på noe. Jeg lærer, jeg lærer, du må ikke tro at jeg ikke lærer noe! Jeg kjenner bare at jeg trenger litt pause i selvstudiene. Når vi omsider er ferdige med den hersens båten (hehe), så skal vi ta igjen det tapte. Mamma og far er kjempe, kjempe flinke lærere! Det er litt vanskelig å forklare. Og det er ikke et lite eventyr vi skal ut på! Man lærer jo av det man ser :-)

I dag har det vært VINDFULLT! Lufta var kvalmende, fordi den var full av sand og salt. Dere skulle sett. I natt har det regnet veldig, veldig mye. I dag til morgenen også, i tillegg til masse vind. Det var ikke noe særlig. Bilveien var en elv, og lufta var en ørken som jeg skrev i overskriften. Ja, jeg overdriver.
I dag syklet vi ikke til marinaen p.g.a. det stygge været. Mamma hentet oss og lunsjen med leiebilen. Det tar mye mindre tid at alle spiser der borte enn at alle spiser på hotellet. For skal mamma og far komme til hotellet for å spise, skal liksom alt sjekkes. "Skal bare sjekke mail...oi! TOFLUER (en seilbåt på jordomseiling) HAR LAGT UT NYTT REISEBREV! DET MÅ JEG LESE! Skal bare på do...skal bare, skal bare...." Det tar så uendelig lang tid, alt, så vi har funnet ut at det blir mye enklere hvis alle spiser på marinaen, i båten. Litt rotete der, men det er deilig å "bo" der en liten time av dagen :-)

Nå skal Thorstein og jeg kjøpe ingredienser til vafler. I kveld skal vi se på NRK-gullrekka. Det er morsomt for meg også å se på Nytt på nytt av og til. I alle fall når man har kveldskosen ved siden av ;-)

God ettermiddag! :-)

Ingen kommentarer: