5. januar 2009

Jaja, så er jula over for denne gang. Morsomt å oppleve en jul her! Selvom sangen sier at "Jula varer helt til påske!" så er det jo sånn at "... det er ikke sant, nei det er ikke sant, for inni mellom kommer faste!". Det er jo ikke faste enda, men julepynten (det meste) gikk ned i går. Vi ser jo også at det blir flottere og flottere vær nå. Noen dager masse regn, andre dager solfylt og blå himmel. Har noen bilder av himmelen nå i januar! Her er ett av dem:

Blått, ikke sant? :) ..så sånn er det å feire jul her på Leros! Selvom det regner av & til, så ser du jo hvor fint det kan være å feire jul i Hellas?

På marinaen har det skjedd ting, forresten! Vi har fått en ny "kompis" inn på marinaen, som virker fornøyd med å få servert mat (egentlig ikke til ham...) som spaghetti med kjøtt og hundemat og tørrfôr blandet oppi, ris med tørrfôr, saus og biff og mye annet godt. Stakkar Parnago er litt mindre enn vår nye venn "Gregory". Parnago er da ikke vant til å være mindre enn andre bikkjer! I hvertfall ikke hundene som bor på marinaen! Men ypper Parnago seg får han hovne og veskende sår. Her er det bilde av Parnago "Før&Nå".
Ser du hevelsen på "Nå"-bildet?

Det ser veldig vondt ut, fordi han har et arr der også. Så store hevelser har han på leddene på forbena og på lårene på bakbena! Stakkar. Men hva skal jeg gjøre, da? Jeg klarer å holde dem rolig når jeg er der, men når Gregory tror jeg ikke ser på, angriper han Parnago. Parnago vil da ikke være en "Stakkar"! Han vil være en TØFFING! ;) Folket på marinaen vil ikke ha Gregory der, men visse folk åpner porten for ham når vi stenger ham ute. Det virker kanskje litt fælt å stenge ham ute, men det er mange hunder i Hellas som bare går fritt...og de kan ikke ha ham på marinaen, det blir for mye med slosskamper hele tiden, og mer mat å kjøpe og... Ja... Gregory angriper Parnago hvis Parnago spiser av matskålen som egentlig ikke er til Gregory. Uff! Bare UFF!
Husker du Wilma? Den andre valpen? Den lille hvite? Hun har dratt sin vei. Hun har gått en lang tur, men jeg vet ikke om hun lever eller om noen har tatt i mot henne. Eller om hun fortsatt er på sin ferd rundt om på øya. Jeg er ikke sikker, men jeg tror nok ikke at hun kommer tilbake. Så nå er det èn hund som er borte, men plassen hennes har jo GREGORY tatt, og Gregory har tar halve plassen til Parnago også som sjef og største hund! Jaja. Nå har jeg tenkt å legge ut en liste med bilde av hver hund ;)

Gode gamle Parnago! :)

Har blitt glad i Themos! ;) Flott bilde, ikke sant?

Zuna var kjempe redd mennesker før, men nå er hun en kjempe søt og snill hund som hopper med en gang hun ser oss!

Så har vi Gregory, da. Vår nye, store, sterke venn. Jo'a, han er veldig snill og kosete mot mennesker, men når han holder på sånn som han gjør blir man fort sint på ham.

Livet er ikke likt for alle dyrearter.

Noen som lurer på hva vi gjorde på nyttårsaften? Jo, vi fire spiste først en god & ganske normal middag før vi satte oss til for å se på film. Det ble 2 filmer. "Den siste keiser" og "Kunsten å tenke negativt". To helt forskjellige filmer, men verdt å se, begge to! Vi hadde handlet sjokolade, kjeks og noe brus for en gangs skyld. Koselig å ikke måtte stivpynte seg, men å ta på seg komfortable klær og sette seg til rette for å se på film. Liker å pynte meg, men begge deler er fint. Veldig, veldig annerledes nyttårsaften. Vi hørte noen smell, men så ikke fyrverkeri. Fikk høre at de ikke gjør sånt her på Leros.

I dag begynte også skolen for Thorstein og meg igjen! Repeterer mest i dag, men får nye mattebøker (tror jeg) snart.

Og Ragna, jeg har nesten fått strikket ferdig den første sokken, og den blir veldig fin! Skal legge ut bilde senere! :)

God ettermiddag! Tusen takk for at du leste! :)
Klem fra Ingeborg

1 kommentar:

KATHRINE sa...

Godt nyttaar! :) Saa koselig med alle hundene paa marinaen, her er det ogsaa mange hunder, en stor svart tjukk en bruker aa sitte paa handduken min paa stranda naar jeg er ute og bader :p trivelig! Hoertes ut som en koselig nyttaarsaften forresten :) Imorra drar vi til en ny oey, den heter Koh Phangan - det blir moro!
Klem fra Kathrine i Thailand!