24. april 2010

Dad's back!

Heisann!
I dag kom far tilbake fra jobbturen sin i Norge! Vi har leid bil, så mams, Thorstein og jeg kjørte ned til flyplassen. Vi var innom et svært kjøpesenter - "Terazza" - og LIDL før vi hentet far og dro på IKEA en tur. Nå sitter vi på Sailor's bar.

Jeg har forandret operativsystem på PC-en min! Det vil si, jeg har ikke byttet helt. Disken min er halve gamle Windows XP og halve LINUX Ubuntu! Open source, og gratis nedlasting. Ubuntu er "mainstream" versjonen av LINUX, og er både bra for øyet og brukervennlig. Jeg kunne ikke bli mer fornøyd! Grunnen til at jeg ville bytte operativsystem er at Windowsen min er litt mentalt forstyrret og vil ofte ikke la meg bestemme over den. Og når jeg har prøvd å reinstallere hele greia flere ganger tenkte jeg at det ikke ville fungere med noe annet heller - utenom selvfølgelig å bytte ut Windowsen. Når du laster ned Ubuntu får du med Office-programmer, bilderedigeringsprogrammer, Firefox internett, 16 spill (inkludert Snakes-spill - stort pluss) og mye annet bra. Siden LINUX i det hele tatt er open source er det masse programmer å laste ned gratis til PCen når du har Ubuntu! Altså er dette operativsystemet hittil bare bra. Vil du se screenshot?

Fint? Har selvfølgelig Snake-spillet oppe der.
Jeg må vel nevne at det var Thorstein som lastet det ned og ordnet med alt det der for meg. Og det er ikke bare lett. Takk bror! :-) Jeg er så fornøyd at jeg til og med måtte ta med meg PCen til flyplassen i dag for å få vist det til far så fort som mulig!

Vi tenker å reise herfra og over Atlanteren om ikke så lenge. En uke til fjorten dager før vi drar nå. Jeg skal nok oppdatere bloggen før det.
Stor klem Ingeborg

2 kommentarer:

KATHRINE sa...

Hei! Grattis med ubuntu :D Håper du koser deg i sola! Klem Kathrine

Ingeborg sa...

Hei Kathrine! Takk :)
Litt kjedelig med et helt innlegg om Ubuntu... Men det kommer et nytt snart! :)
Klem Ingeborg