15. april 2010

Atlanterhavet, endelig!

Heisann! Savnet meg?
Som skrevet i forrige innlegg dro vi fra Gibraltar mot Kanariøyene 27. mars. Seilturen var lang. Den lengste hittil. Fem og en halv dag, før vi endelig ankret opp ved Grasiosa, en liten øy ved Lanzarote. Turen var ganske avslappet med mye lesning, spising og soving. De første dagene blåste det veldig lite, så da fikk vi testet lettvindsseilene våre. Men etter hvert ble det mer vind og svære "Atlanterhavs-dønninger". Delfiner så vi masse av, og det var spesielt fint å se dem fra siden i de store bølgene. Litt som i et akvarium.

Så kom vi fram til Grasiosa klokka ett på natta 3. april. Da vi hadde sovet ut natta og sto opp påskeaften skulle vi liksom inn til land med gummijolla. Jeg kommer ikke til å gå nærmere i beskrivelse, men turen var alt annet enn som planlagt. Så vi kom ikke inn til land på Grasiosa.. Den 5. april dro vi videre til Gran Canaria, og kom frem på morgenen den 6. april. Her la vi oss i marina. Jeg sov og leste hele den dagen.

7. april. Jeg skulle få besøk! Anniken kom med fly til Gran Canaria for å bo hos oss en uke! Mamma og jeg dro til flyplassen og traff henne. Etter det har det vært byturer, soling, bading, seiling og masse gøy. Jeg skal skrive mer. Men nå skal vi spise.
Bading i line etter båten. Råkult :-D (Men jeg hadde nok ikke tort alene...)
Klem fra Ingeborg

Ingen kommentarer: