15. oktober 2010

Brilleslange

I går tok vi turen til øyelegen for å få sjekka øynene til Thorstein og meg.

Så gikk vi inn på øyelegen, og Thorstein og jeg fikk øyedråper. Tre ganger. Og Thorstein fikk gigantiske pupiler, pluss at lyset gradvis ble veldig lyst for meg. Altså fikk jeg også store pupiler.. I tillegg ble vi begge to veldig langsynte, så vi kunne ikke fokusere på noe som var en halv meter unna! Det var skikkelig ekkelt, jeg ble svimmel og klarte nesten ikke gå uten å sjangle. Uansett, inne hos øyelegen fikk jeg bekreftet mine mistanker om at jeg trenger briller.. "Astigmatism. She needs glasses." WHAT?

Så kom vi ut av øyelegen, og alt var kjempeLYST! Utenfor stod en masse folk og reklamerte for optikere. Vi ble faktisk dradd inn på en optiker.. Etter en stund med kikking i noen butikker fant jeg et par frøken-gammeldags-briller som vi bestilte. Det var faktisk ingen briller som passet til meg! Disse var de beste vi fant! Den brasilianske optikeren sa at vi skulle være tilbake klokka 5, og brillene skulle være klare. Det tok altså bare en og en halv time!

Vi spiste sen lunsj på en restaurant i byen før vi gikk tilbake til optikeren.

OG PLUTSELIG VAR JEG HJEMME OG HADDE BRILLER.
OG STORE PUPILER

Klem Ingeborg
PS: Da vi kom hjem hadde vi fortsatt gigantiske pupiler, og de er fortsatt svære? Jeg sitter faktisk her i solbriller nå.
 Uten solbriller ser verden sånn ut for meg:

2 kommentarer:

KATHRINE sa...

WOHOW! Jøssenavn, drama! Det ble ikke noe briller på Thorstein da? Og hvilken styre fikk du?
:)

Ingeborg sa...

Nei, Thorsteins øyne hadde ikke forandret seg fra sist, så brillene hans er ok fremdeles. Og jeg fikk styrke 0,75 for skjevhet på begge øynene. Så jeg klarer meg uten også! :)