14. november 2010

Babbel fra juleentusiasten

I går var vi på dagligvarebutikken Extra, og der...der... Der var julepynten oppe! Jeg kjente det kribla i hele kroppen og jeg ble så glad og fikk så julestemning at jeg helst bare ville begynne å feire med en gang. Trær med glitter, kuler og nisser. Dessuten hadde de åpnet juleseksjonen i butikken, så en kunne få kjøpt alle slags juleting. Jeg selv begynte å tenke på jul allerede da BERmånedene begynte, og siden har det vært advent for meg. Synd jeg er så veldig mye mer jule-entusiast enn familien min, at de ikke gleder seg like mye som meg. Jeg har lært meg julesanger på trekkspill (begynte for en måned siden) og jeg har begynt å høre på julesanger.... Jeg må ha på lav lyd, for familien blir lei med én gang! Tenk å bli lei av julesanger da, dere!! Umulig for meg å forstå. De sier jeg kommer til å miste julestemningen før jula i det hele tatt har startet. Ha! - aldri!
mangler bare snø nå!
Jeg hadde faktisk tenkt å ikke snakke om jul her på bloggen før det faktisk er jul i år, men jeg klarer ikke holde meg. Når julepynten er oppe, da er det jo ikke lenge til. Men jeg har det faktisk ganske travelt nå og prøver å innse det så jeg får opp farta litt! Jeg har masse tentamensforberedelser og lekser, også har jeg et stort prosjekt å gjøre. Og jeg kan ikke sette meg ned i sofaen og få julestemning før ting er ferdige!

Tidligere på dagen var vi på Mercado Central, et svært marked med sikkert fire etasjer fulle av småbutikker med relativt ivrige selgere.. Flettakurver, heklede vesker, skjorter, bordduker, tekopper, flipflops, tresleiver, hatter, kaker, nøtter og masse, masse mer. En kunne prute og sånt også selvsagt, det hører jo med til et marked, og jeg klarte å prute ned to ting!! En skjorte, som selgeren ville ha 30 reails for, til 25 reails og en hekla sekk som selgeren ville ha 15 reails for, til 13 reails. Det var masse folk der i trange ganger, et rot, men det er litt av sjarmen, helt klart.
Fin sekk, ja?
Vi drar mot Kourou, Fransk Guyana i dag, så vi snakkes om ei uke hvis ikke jeg hilser på over satellitt! Denne turen tar omtrent ei uke.
Ha det bra!
Ingeborg

Ingen kommentarer: