19. august 2012

Sweet 16

I mellom disse to roadtrippene som vi har vært på i sommer var vi et par uker hjemme i Moses Lake. Det var ikke spesielt avslappende forøvrig, for både Thorstein og jeg måtte pløye oss gjennom pensum på sommerskolen på ei uke, før fristen gikk ut! Det gikk heldigvis bra. En lørdag var jeg invitert på Sweet 16-party for ei venninne fra historieklassen min. Lørdag kom, og mamma ble med meg ut i byen for å kjøpe gave. Hva gir man i gave på en Sweet 16? Jeg var veldig usikker, men endte opp med iTunes-gavekort, for det virket som det sikreste da jeg ikke visste om penger var riktig å gi..

Hjemme igjen fikk jeg på meg finstasen som jeg antok var riktig for anledningen, og så kjørte jeg avsted i mammas røde cruiser (jepp, jeg har fått lappen). Bursdagen ble holdt på et leid lokale selvsagt, og det var skilting med "Sweet Sixteen Party This Way" fra parkeringsplassen. Inne i bygningen var det kommet en del folk, men bursdagsbarnet var ikke der ennå. Gjestene bestod av både familiemedlemmer og venner, så gjestelisten var satt opp litt som på en konfirmasjon nesten. Inne på selve selskapsrommet var det runde bord med rosa og sebrastripede duker. Alt i hele rommet var merket med klistremerker i dette temaet, til og med mye av det spiselige var i disse fargene.. Gjestene var kledd ganske forskjellig, noen stivpyntede i gallakjoler (!) og andre i jeans og t-skjorter.

Bursdagsbarnet var "fashionably late" (antar jeg) en halvtimes tid etter gjestene kom, og entret rommet i noe som var et show i seg selv. I rosa satengkjole, rosa pumps og tiara stod hun i stil med hele rommet, og det ble applaus og ivrig fotografering da hun spankulerte ut på gulvet. Det var ikke satt spesielt fokus på måltidet på denne festen. Det var en stående buffet der, men det var mest potetgull og marshmallows det gikk i! Etter hvert ble det også kake, og det var altså en gigakake som selvsagt også var rosa og sebrastripet. Jeg fikk et stykke, men fikk sukkersjokk av all den 3 centimeter tjukke rosa glasuren, så jeg klarte ikke hele.. De hadde også leid inn en DJ til partyet. Han spilte alt av populær klubb- og popmusikk og hadde massevis av fancy discolys som danset rundt i takt med musikken. Etter hvert ble det dansing, med obligatoriske fugledansen og makarena i tillegg til popmusikken. Da jeg skulle dra fikk jeg goodiebag med masse godteri og sukkerspinn, alt i stil med rommet selvsagt...happy birthday!

Snart legger jeg ut bilder fra plasser vi besøkte på roadtrippen!
Klem Ingeborg

2 kommentarer:

KATHRINE sa...

Haha!!! Synes jeg har sett et bilde på face av dette?! Utrolig festlig! Har du tenkt å gå til anskaffelse av tiara og rosa pumps du også? :P Og kanskje en sebra med halsbånd som du kan ha med på fest? ;)

Ingeborg sa...

Ja, det ble lagt ut noen bilder på facebook! Og ja igjen, spesielt sebraen vurderer jeg sterkt å skaffe meg. Med rosa halsbånd!