2. desember 2008

Julen nærmer seg...

Ja, nå lurer vel noen på hvor vi skal feire jul? Ja, vi tror vi er her på Leros til jul. Det skal nok bli spennende, det også som noen andre steder. Ja, og som du ser har jeg lagt til en "julebamse" på siden her. Det er den som spiller musikken du hører (Hvis du ikke har av lyden, da). Bare skru av hvis du vil (Ved å trykke på pause-knappen.) Det var bare noe jeg testet på en hjemmeside jeg tulla meg inn på.

Det begynner å bli litt kaldt her også, så vi har fått inn en ovn pluss ekstra tepper. Disse hotellbygningene er ikke laget for kulde, så vi fryser noen ganger. Men med tøfler ordner alt seg. Det er utrolig hvor mye varmere du blir hvis du tar på deg noe på beina! Jeg vet ikke, men jeg synes alltid det er koselig å høre på julemusikk (Og da må det være julemusikk), ha på tøfler, sitte med kakao og ha på en ovn. Åå, jeg kommer i julestemning bare av tanken!

Dere tror vel det må være rart å skulle feire jul i Hellas, dere. Ja, det er helt riktig, det er rart..men likevel spennende. Så klart er det koselig med tradisjoner, men hva er morsommere enn å se en gresk jul? Dere får synes hva dere vil, men vi tror nok det skal bli koselig her som i Norge. Vi er bedt over på ekte gresk julefeiring hos Nancy & Dimitri, så vi er veldig spente. Nancy sier at det egentlig er nyttårsaften "julegaver" er konsept, men de feirer jul på 25. her i Hellas, så vi skal feire på 24. med ekte norsk jul. Når jeg sier "ekte norsk" så blir det nok litt vanskelig å få tak i medisterpølser og ekte juleribbe, men vi skal gjøre noe som blir ganske likt i alle fall.

Hva vi gjør nå i advent? Nja... Far har dratt til Tyskland med jobben, så det er bare mamma, Thorstein og jeg som får "feiret" advent. Men far kommer jo så klart "hjem" før jul. Vi gjør som vanlig skolearbeid, jobber på båten og prøver å kose oss så godt vi kan.

Hvis jeg ikke får skrevet noe nytt før jul og nyttår (Som jeg sikkert kommer til å gjøre...) så sier jeg GOD JUL & GODT NYTTÅR!
Kos dere videre, alle sammen!

2 kommentarer:

Marit L sa...

kjære ingeborg. nå leste vi bloggen din, håkon, hilde ingeborg og jeg. Her har st. niolaus vært med gaver. Han hadde lurt seg inn og satt et stearinlys igjen. Der hadde han også satt en sekk med noe godt i til hver av oss. med håndsydde lapper på pakka. Ikke dårlig. Hilsen fra giessen

Ingeborg sa...

Hei Marit!

Høres ut som dere har kommet i julestemning, da!
Vi også, grunnet i all julepynten som henger rundt omkring.
Tusen takk for kommentar!

Klem fra Hellas