15. august 2011

I Moses Lake

Okei, nå er det vel på høy tid å fortelle hva jeg mente med at vi skal være i USA et år! Det er ganske enkelt. Far fikk tilbud om å jobbe heltid i Moses Lake (Washington state) i en periode, og etter å ha diskutert det bestemte vi oss for å gjøre det! Vi har hus og Thorstein og jeg er registrert på high school(!!!). Et år i USA, en ny opplevelse. Da vi dro fra Bahamas til Norge sent i april lå båten fremdeles i vannet i en marina. Vi fikk visa til USA i Oslo, og i mai dro mamma og far tilbake til Bahamas. De seilte båten opp til en by på østsiden av USA - på nordsiden av hurricane-området - hvor de fikk båten opp på land. Jeg har i sommer vært på skolen, og så feriert i Trondheim resten av tida. 1. august dro vi fra Norge og til New York, som jeg skrev om i det forrige innlegget. Etter noen dager der reiste vi derfra med fly. Og på flyplassen i Spokane møtte vi far, endelig etter hele sommeren, og vi kjørte til Moses Lake.

Sånn er det altså - vi skal bo i Moses Lake i et år! Forandret planene med jordomseiling etc.? Ikke egentlig. For det første, vi har ikke hatt så mange planer uansett, og for det andre, dette betyr ikke at vi ikke kommer til å seile videre! Slår ingenting fast ennå, men vi skal antagelig være her et år, kanskje to, før vi reiser videre med båten.. Nå skal vi først se om vi trives her, så tar vi det derfra.


Moses Lake er en liten by, hittil veldig fin og med nydelig varmt vær. Det er ganske tørt her, for byen ligger jo nærmest midt i en ørken, så en stor forandring fra Karibien i hvert fall (hvor det er fuktig som bare det)! Ellers har vi nydelige solnedganger, som du ser over, og vi har fin utsikt til den. Huset vårt er veldig stort, i alle fall når en tenker på at vi har bodd i en 12 meter lang båt i to-tre år. Nå har jeg rom med dobbeltseng, eget bad og walk-in closet. Jadda. Får håpe jeg ikke blir for bortskjemt nå, da, til når vi skal tilbake på Sirius igjen ...

Det blir veldig spennende å begynne på high school. Systemet her er jo annerledes, så jeg følger liksom ikke en klasse gjennom alle fagene. For jeg har jo valgt mange av fagene selv, så da er timeplanen min bare for meg selv, og jeg må følge den gjennom skoledagen. Skolen begynner ikke før om et par uker, så vi har litt tid fremdeles. Men vi har valgt fag og er registrert på skolen og alt sånt. Et av fagene jeg har valgt er forresten Woodshop construction (en slags sløyd), så jeg er spent på hvordan det er. Jeg er også spent på hvordan jeg kommer til å gjøre det i matte, med alle de nye begrepene! Vi får se!

Skal prøve å finne en litt bedre layout på bloggen, men syntes ikke at "Ingeborg på jordomseiling"-layouten passet noe særlig nå - skal lage noe bedre enn dette her snart.
Klem fra Ingeborg
PS: Til helga kommer jeg forøvrig med en overraskelse - følg med...

1 kommentar:

bjorg sa...

Hyggelig å lese! Fint å følge med igjen. Alt vel hos oss.
Tante Bjørg