27. juli 2008

På tide å bli brun...

I går, filma jeg med kameraet til mamma... Valpene på marinaen som sloss var det mest av!

Vhilma er den mest "Fluffy" hunden. Den er minst av valpene. Themos er den største av de to, og er den som ligner mest på en labrador. Parnago er den ALLER største, og han er voksen. Jeg tror ikke de valpene er av samme familie, men de oppfører seg som det! :D Filmen skulle jeg egentlig legge ut her, men det virket som at det var et problem... Jaja, jeg får prøve en annen gang!


Men over på dagbok-skriving! I går var jeg med på marinaen på morran. Jeg holdt mye på med valpene... Da jeg møtte Parnagious eller hva han mannen heter (Parnago - hunden er oppkaldt etter han), så fikk jeg kake av ham! Jeg har fått sjokolade-bolle med sjokoladesaus inni før, og jeg har fått ostepai av han. Denne gangen fikk jeg en sjokolade-pai eller noe. Det var kjempe godt! Han er utrolig snill, og er den som gir dyrene mat. Folk bare slenger dyr de ikke trenger inn på marinaen, så må han kjøpe mat og ta seg av dem... Han er glad i dyr, heldigvis! For hva hvis ikke han var der? Og ingen andre ville gi dem mat? Jaja, men han er der nå i allefall da, heldigvis!
Jeg spiste også toast med Alexandra & Irini (som er to søstre jeg har møtt!). Alexandra liker ikke valpene så godt, så det er mest Irini og jeg som holder på med dem. Jeg elsker valper og babydyr!



Vi trodde at Thorstein skulle komme hjem fra seile-tur med Karl (en svensk mann som seiler race hele tiden) i går, men de kom seg ikke lenger enn til Kos, en annen øy. De har seilt Rhodos-cup, og Thorstein var med. Ni dager var han ute på vannet.


Imens jeg skrev det der, så kom mamma inn og sa: "Vi skal hente Thorstein om et kvarter!". Vi skifta, og drog inn til Lakki. Der møtte vi en kjempe glad Thorstein som var blitt brunere enn meg på beina!! Jeg må nok tilbringe mer tid på solsenga fremover! Ellers var han klovnerød på nesa, og hadde en stor sprekk i leppa. Jeg fikk spader hver gang han var nær at sprekken med tennene. "Æsj!" sa jeg hver gang. Så kjente jeg meg på leppa, for å skjekke at den var like hel!

Nå sitter jeg å fullfører dette innlegget...


Mamma og far har dratt til marinaen nå, for å jobbe videre. Thorstein og jeg sitter her på hotellet, og skal snart ned til baren å spille kort med Cilia (Dama i baren). Men det er bare hvis hun vil... Imens Thorstein var borte med Karl, lærte jeg henne Vri åtter, Juger'n og Toget! Hun er fransk, så hun kunne krig og sånt, og mange andre, men hun hadde glømt de... I starten vant jeg ganske ofte, men nå vinner hun alltid!
Takk for at du leste! Jeg hilser til Trondheim, Kolbotn, Vermont og alle andre plasser!
Stor klem fra Ingeborg

Ingen kommentarer: