31. juli 2008

Endelig internett!

Beklager at jeg ikke har oppdatert bloggen min de siste dagene, men jeg har hatt problemer med internett! I mellomtiden har jeg brukt mamma sin data, men så ble det for seint å skrive ferdig, og ditt og datt... Men nå er det endelig på plass igjen! :-) Så her får du siste nytt fra Leros ;-)





Endelig bilde av vakre Wilma :-P Jeg er så glad i henne! :-)


Ja, altså, først må jeg fortelle om øyet mitt! Irini og Alexandra (de nye venninnene mine) og jeg løpte i butikken på marinaen (Jeg tror det var sisten, på en måte...) på onsdagen. Det var jo gøy det forsåvidt... Helt til jeg skulle forbi en av hyllene. Jeg skulle svinge rundt hyllen så kvikt som mulig. Det er litt trangt så at det akkurat er plass til å springe (eller ikke...?). Jeg trodde at jeg var forbi hyllen, men det var jeg altså ikke! Jeg løp med øyet rett inn i en av vare-stengene (Er av metall, er ganske tynne og litt bøyd ytterst på tuppen...) og jeg ble stukket i øyet. Jeg lukket så klart øyet mitt, og dermed krasjet stangen inn i øyelokket mitt og skle inn i øyekroken. Jeg fikk fullstendig sjokk, og var livredd for hva som hadde skjedd. Det gjorde vondt og jeg fikk en stor klump i magen: Jeg var redd for at jeg kunne bli BLIND! Men neida, heldigvis. Det første stedet jeg løp var toalettet og speilet. Jeg så bare et lite sår på øyelokket, ikke mer. Da jeg løp gråtende opp i båten, så så mamma og far at jeg hadde masse rødt på det hvite som er inni øyet. Jeg ble kjemperedd! Hva hadde skjedd?! Men mamma og far sa at det bare var som et blåmerke på kneet, bare at det kanskje gjør vondere når det er i øyet! Jeg ble utrolig lettet, men plutselig hørte vi at noen kom opp stigen (vi står på land, og trenger stige for å komme oss opp i båten!) og det var Stelios, en av mennene som hadde sett hva som hendte. "You wan't us to call the hospital?" spurte han. Jeg var første mann til å svare: "No, nei, noo!!" hylte jeg. Jeg liker ikke sykehus, og iallefall ikke i et fremmed land! "No, I don't think so, we will tell you if it is something more!" sier mamma lettende for meg. Øyet var i god stand noen minutter etterpå, akkurat som far og vennene hans når han var liten: De løp rundt i skogen, og fikk kvister i øyet. " Ser'u?" spør den ene til personen som har fått kvist i øyet. Så snøvler den uheldige fram et: "Aaa.. Æ. Jaaa..." eller noe sånt. Jeg løp tilbake til Irini og Alexandra, men ingen turte å løpe der mer, på grunn av det som hadde skjedd. Angelos (pappaen til Irini og Alexandra) hadde sagt til oss før at vi måtte være forsiktig inne i butikken... Jaja, øyet mitt er helt bra igjen nå, bare at jeg har litt rødt igjen. Men det går helt fint!


På onsdag kveld var jeg og bada med I & A (Irini og Alexandra) på stranden i Alinda. Det var veldig gøy, og de hadde med sånne surfe-dingser. Jeg drog Irini rundt på det "surfebrettet". Det var kjempegøy der. Etterpå skulle mamma, far, Thorstein og jeg bort til Ingvar & Seija, som er et svensk par. Det hadde vært en misforståelse med hvilken dag vi skulle komme så de hadde allerede spist og sånn, men Seija laget deilig mat til oss allikevel! Mm... Egg, Sild, Yogurt, Knekkis, det er visst vanlig midtsommer-mat i Skåne, der de kommer fra. Det var kjempe hyggelig!


På fredagen var vi invitert til Karl & Birgitta som også er et svensk par. Ingvar & Seija kom også. De hadde med seg den søte hunden sin, Skippy. Jeg ble bedre venn med henne i løpet av kvelden, men etterhvert ble jeg litt trøtt, og satt meg godt til rette på en solseng. Jeg har en tendens til å sovne hvor jeg vil når jeg er trøtt, og jeg hadde ingenting i mot å ligge på en myk solseng med deilige puter! Birgitta kom med teppe, og jeg frøys ikke! Jeg var så klart lys våken i bilen hjem, men sovnet med en gang da vi kom hjem til hotellet igjen!


Jeg har sikkert skrevet om at Thorstein og jeg har "sommerjobb" hos Karen-anne og Jørgen, som er et norskt par. Vi vanner plantene i feriehuset dems. De starter hage, skjønner du, og imens de er borte må noen vanne hagen! Damen i nabohuset kommer ofte med kaker, fiken, boller, melon og alt du kunne tenke deg! Hun er en kjempeflink kokk, og maten hennes er helt NYDELIG!


Du er sikkert lei av at jeg skriver om middager og besøk og sånt, men vi er invitert på grillparty på Blefoti-stranden klokken seks i dag! Det var I & A som spurte. Vi gleder oss!


Sommerhilsener til Skien, Trondheim, Kolbotn, Vermont og til alle kjente, fra Ingeborg!

Ingen kommentarer: