15. februar 2010

Guess what?

De fleste vet - ikke alle, for det er vel noen som har lest på sy-sirius.no - at vi er midt på havet til denne tiden, og er fremme i Murcia i morgen. Skulle ønske jeg også visste det. Men slik er det ikke. Vi er på Mallorca.
 
Can not be possible.
Forklaringen. Vi gjorde oss helt klare - rydding og påkledning - før vi dro ut av bukta. Vi hadde seilt i en halvtime da far gikk ned og sjekket motoren for noen rare lyder vi hadde hørt. Og det var lekkasje i dieselslangen! Jeg satt ved roret, og trodde ikke mine egne ører da jeg hørte far si "Ja, vi må gå tilbake." Umulig. Men jeg snudde. Og da vi var tilbake kledde vi oss om og gikk på Hard Rock Cafè. Selv om halve familien er forkjølede og snørrete ble det veldig hyggelig denne gangen også. I morgen kommer vi til å få ny dieselslange, men det hjelper ikke. Det er motvind helt til torsdag, så vi må bli her en stund til. Ikke spør meg hvor lenge, for været endrer seg og vi vet ikke hva mer som kan skje.

Men vi snur dette til noe positivt. Dieselslangen har lekket lenge, og vi har jo nå funnet ut hva problemet vårt i bilgen er. Det har kommet diesel i bilgen vår i lange tider, så det har måttet blitt tørket opp der ofte. Men nå vet vi jo hvorfor det har vært sånn, og vi skal forhåpentligvis få ha en ren og pen bilge etter vi har byttet slangen. Og det er jo bra, hva?

Takk for mailene som jeg har fått! Det er veldig hyggelig :-)
Klem fra Ingeborg

Ingen kommentarer: