22. september 2010

Med leiebil i Brasil

Lørdag leide vi bil, en hvit bil som ligner på den eldgamle skodaen vi hadde før, og kjørte til Natal. Bilturen tok tre timer, og da vi kom frem var klokka 12-13. Far sitt fly skulle ikke komme før 19-tida, så vi hadde ganske mye tid på oss. Planen var å bruke tida på å spise ved- og se Ponte Negra, Natals mest kjente strand. Vi kjørte selvsagt feil, da, og endte opp med å spise lunsj på en restaurant midt i luksushotell-og-bare-private-strender-land, før vi kjørte tilbake og fant Ponte Negra. Det var en fin strand, men den var ikke spesiell. Ved stranda lå noen små hoteller, noen barer og kaféer, og mange små beach-stores med forskjellige varer. Vi kom dit i solnedgangen, så det var ganske fint da. Etter å ha gått litt på stranda gikk vi tilbake til bilen og kjørte for å handle. Det ble en del loops rundt husene i og med at vi kom oss inn på feil fil noen ganger..men så kom vi frem til handlesenteret lell, da. Etter å ha rusha rundt der kom vi oss avgårde mot flyplassen og var fremme, heldigvis, i god tid før fars fly skulle lande. Vi rakk å gå litt rundt på den lille kjedelige flyplassen og se på bokhandelen og til og med gå på kaféen før flyet landet! Så kom far, og vi sa hei og velkommen hjem, før vi bar bagasjen ut i bilen og kjørte hjemover til Jacaré. Bilturen tok jo tre timer, så jeg sov hele veien. Hjemme gikk vi bare rett til sengs.
Roadtrip
Sukkerrørplantasje!
Inn mot Natal
Ponte Negra
Søndag pakket vi ut bagasjen til far. Thorstein fikk testet ut sin nye ASUS-laptop som far hadde tatt med. Som skrevet tidligere er ikke den gamle Acer-laptopen hans helt bra. Den nye har Windows 7 operativsystem og 16 tommers skjerm og Thorstein er i himmelen. Far hadde tatt med alle skolebøkene mine fra hjemme, så jeg ryddet i dem den morgenen. Siden far hadde med seg så mye bøker og greier fikk han dessverre ikke plass til en brunost eller en Stratos eller en Bergbys søt sennep-flaske, men her i Brasil har de jo all frukta, og de har Lacta- og Nestle-sjokolade. Dessuten har de barbeque-saus. Så vi overlever vel..

Siden vi hadde leid bil for tre dager da vi skulle hente far dro vi den dagen i vår hvite lille leiebil til Joao Pessoa. Vi skulle vel kjørt en plass vi ikke hadde vært før, men det ble til at vi bare gikk rundt i Tambau (Joao Pessoa) og var en tur innom Manaira shoppingsenter.
Og vi så enda flere hengekøyer
Og vi kjøpte to trekrakker
Jeg tok bilde av en katt med grønne øyne
Valgkamp i gatene!
Også kjøpte vi tre kokosnøtter

Nå har vi skolearbeid hver dag, og jeg prøver å komme meg ajour med klassen i Norge. Så det er derfor dere ikke hører så mye fra meg for tiden.