4. august 2008

Å stupe må være en seilers minste kunst!

Da vi skulle "grille på Blefotistranden klokken 6" for et par dager siden, hadde det blitt en misforståelse... Vi så til og med bilen til Angelos full av hele familien på vei bort. At vi ikke stoppet der! For da vi kom frem til stranden, satt vi der i over en halv time. Vi ventet på at de skulle komme, men de kom altså ikke. Jaja, vi drog til Alinda og spiste middag og dessert der i stedet. Det var nok like bra det!
Og da jeg skrev at jeg hadde fått tilbake internett... så... Det er faktisk et problem enda. Vi får internett mellom 10 om kvelden og 8 om morgenen! Nancy & Dimitri(hotelleierne) prøver å løse problemet. Det er flere som har hatt samme problem som oss. Marilen hotel ar aldri hatt det problemet før i år. De skal se om de får til å fikse det. Håper VIRKELIG de får det til! Hvis ikke må jeg bruke mamma sin data nå også... Ja, jeg bruker faktisk dataen til mamma nå, da... :-)

Har begynt så smått å jogge i håp om å få opp kondisen! Vi har en fast runde, rundt og ned til Gourna beach, så oppover opp til butikken og bort til kiosken og hjem til hotellet. Ikke så langt, men nesten hver dag jogger vi, så det hjelper nok! Det er på morgenen før solen står opp at vi jogger, sånn at det ikke skal bli så varmt! Må få meg nye joggesko, fordi jeg bruker bare vanlige "Vans" -sko til å jogge med, og da blir det litt vondt for de har så tynne såler. Derfor må vi snart få tak i nye sko. Jeg har iallefall ikke noe i mot å få nye sko ;-) Jeg elsker sko- og klesbutikker, og ihvertfall når vi kjøper noe der! Vi har fått anbefaling fra Cilia (damen i baren) om en fin klesbutikk i Lakki, så vi skal kanskje dra dit i morgen.
Jeg øver også på å stupe, men får det ikke til. Det er veldig flaut, og jeg har fått hjelp av Cilia, fetteren hennes, mamma, Thorstein... Ja, men iallefall så prøver jeg... Hvorfor må det være så utrolig vanskelig å stupe? Hvorfor må det være så utrolig vanskelig for meg å få armene og hodet uti først?! Å se ut som en delfin er en ting, men å klare å ta overkroppen uti før bena, hvorfor er det så VANSKELIG?! Håper på å kunne klare å stupe før vi drar fra Leros, men jeg er neimen ikke sikker på om jeg når det målet! Vi kommer nok til å bli her en stund til, ja, men det er så vanskelig å stupe!

Da vi snakket med Cilia, så fortalte hun at 14. august, torsdag neste uke, er det Maria sin bursdag (Kristendommen) og det er den tredje største høytiden i Hellas etter påske og jul. Vi fikk beskjed om at "DON'T STAY AT HOME THAT NIGHT!" fra Cilia, fordi først på kvelden, så går man hele den lange, hvite trappen opp til borgen (I Platanos) som er Leros' stolthet! Deretter går alle ned igjen, og spiser på Tavernaer(restauranter) og det er musikk i hver gate, og på hver taverna. Etter det kjører alle hjem i fylla.... Det har skjedd mange ulykker 14. august, men vi håper at det ikke skal skje ulykker denne gangen som vi er her! Cilia fortalte at man dresser opp i de fineste kjoler, og alle damene går til frisør og styler håret. Man bruker også høyhelte, pene sko her på tross av at man skal gå den lange trappen. Vi har ikke tenkt så være så utrolig høytidelige vi, da, siden vi bare er gjester på Leros. Utrolig kristne er vi heller ikke... så vi skal bare se på, og gå opp trappene, tror jeg! Det er visst også grunnen til at det er så mange turister her i august!
Gleder meg!!

Foresten dro far hjem til Norge i går, for å gå på noen møter med jobben. Han jobber 20 % nå også, skjønner du. Sånn at vi har litt pæng! Mamma er igjen alene med Thorstein og meg. Far kommer "hjem igjen" til Hellas på fredag eller lørdag tror jeg! Vi er jo på en måte "hjemme" her nå! Vi får hele tiden SMS'er på mobilen fra NetCom: "Wind welcomes you to Greece, enjoy youre stay!" står det. Jaja, det går fint det, vi holder ut, og jeg tror de har begynt å gå lei av å sende oss meldingen, fordi de sender den ikke ofte nå lenger!

Hilser til alle sammen :-D
Store klemmer fra Ingeborg

Ingen kommentarer: