9. juli 2010

Message in a bottle

Det er en viktig ting jeg glemte å fortelle da jeg beskrev overfarten. Jeg sendte nemlig ut flaskepost! Siden vi hadde en tom flaske med korkkork bestemte jeg meg for å skrive et lite brev til den som mottok flaskeposten. Jeg skrev hjemmesiden vår på brevet, og ba mottakeren å skrive en hilsen i gjesteboka. Dette er selvsagt ikke så veldig sannsynlig at skjer, for flaskeposten kan jo ha blitt knust på en kyst eller noe sånt. Og hvis den faktisk kommer frem til noen kan de sikkert ikke engelsk. Men skal ikke være for negativ, for tenk så gøy om noen skriver i gjesteboka vår at de har mottatt en flaskeposten!! Venter i spenning.

Været er blitt ganske klamt. Det er faktisk overskyet. Det er fuktig, varmt og klamt. Sånn er det i regntida, vil jeg tro. Men disse kraftige regnskyllene som visstnok skal komme har ikke vært her (ennå), vi har kjent noen regndrypp, men ikke noe å skryte av. Hvertfall ikke for oss som har en trønder i familien!! :-)

Vi har ellers utsatt avreise herfra - drar på mandag i stedet for lørdag. Vi har det veldig bra her, og det her er ikke noe race eller noen konkurranse om å komme fortest rundt jorda. Vi har forresten funnet ut at vi ikke bare har kommet 1/3 av veien fra Kanariøyene til Brasil (som vi trodde.) Vi er halvveis! Det kom ganske overraskende da mamma og far sjekket det, og litt rart at vi ikke har visst det før. Men hvertfall - da tror vi at den turen kommer til å ta...vel, like lang tid som den andre. I går pusset og oljet jeg roret/rattet, så det er fint og brunt. Thorstein har pusset stål, altså rekkverk og baugspyd, og mamma har sydd soltaket om sånn at vi kan ha det oppe mens vi seiler. Også har hun funnet lesebrettet igjen, som har vært 'lost' i flere måneder! Gjør oss klare, som dere skjønner..

Oljing av ror
Lesebrettet!


Må legge til at mamma har nå laget og lagt ut video fra overfarten vår, trykk HER for å komme til videoen.

Klem Ingeborg

Ingen kommentarer: