7. juli 2010

Sydenturister

På mandag var det nasjonaldag for Kapp Verde. Vi ante ikke hva som skulle skje, men det viste seg at på selve dagen var det ikke stort mer enn en marsj for Kapp Verde-soldatene bortover gata. Natt til mandag var det jo party og musikk og fest natta lang, så det var vel det som var feiringa av nasjonaldagen, vil jeg tro.
Legg merke til bilen med høyttalere på taket; det var korpset for marsjen!

Vi har fått anbefalt Hotel Resort Foya Branca av noen Sør-Afrikanere her på marinaen. Det er altså et Hotel Resort, og det ligger på andre siden av øya. Så dit dro vi i går. Det er gratis transport dit fra byen, så det var veldig kjekt. Veiene her er ganske humpe-ti-dumpe-ti, så bussturen var jo en opplevelse for seg. Både på grunn av det, og at de ikke var så nøye med å lukke dørene etter noen var kommet på. Morsomt.
Foya Branca var veldig bra, men kunne vært overalt i syden egentlig. Med to basseng pluss et barnebasseng, en strand, restaurant, hotellrom og 'gynasiò' (treningsapparat og sånt no'). Jeg storkoste meg, for jeg er veldig glad i turistplasser, spesielt basseng og sånt. Så dagen i går gikk med til bading og dykking i bassenget , solbading, lesing og et restaurantbesøk. Vi hadde en syden-dag! Ble ingen tur til stranda, dessverre, for det var gigantiske bølger der nede, og bare surfere var ute i vannet. Åh, jeg har så lyst til å lære meg å surfe! Men jeg tror jeg skal lære meg å stupe først...

Jada, jeg vet jeg ser steintøff ut i svømmebriller.
Hotel Resort Foya Branca

Det er sikkert noen som lurer på hvorfor vi ikke har seilt videre ennå, i og med at dette kun skulle være en slags pitstop for oss. Men det er virkelig fint her, og veldig morsomt å se seg om! Vi vet ikke helt når vi skal dra mot Brasil, men satser på lørdag. Om ikke værgudene vender seg mot oss, da.

Klem Ingeborg

Ingen kommentarer: