12. januar 2010

barra de la cortina - gardinstang...

Folka som skal ordne ny mast er her nå, etter en lunsjpause. De holder på med mastefoten, så de har ikke kommet så veldig langt. Men siden vi har fått beskjed om at den nye masten snart er klar også, så antar vi at den er fiks og ferdig montert denne uka. Far kommer til å bli i Norge over helga, sånn at når han er tilbake på Mallorca og Sirius, så er vi klare til å dra herfra. Vi gleder oss!

I stad holdt jeg på med spansk. Fordi han ene mastefyren er spansk syntes han det var morsomt å høre på mens han jobbet. Det viste seg imidlertidig at mange av ordene som gardinstang eller dusjhode ikke brukes i dag, og at folk ville tro jeg var fra et annet århundre hvis jeg brukte dem. Hm. Når vi er inne på spansk, man skulle vel tro at vi var racere på språket til denne tiden, men vi har en del igjen på den fronten.



Mamma holder på å sy fendertrekk. Thorstein og jeg har "inntektsuke" for å øve på å føre regnskap. Objekter i båten er merket med lapper med spanske ord. Dagene flyr og det er alltid noe å finne på. CIAO!

Klem Ingeborg

2 kommentarer:

sb sa...

Hei Ingeborg!!!

Jeg lurer på hvordan det er å lære spansk når man er i Spania???
Snakker du spansk med de som bor der nede???

Hilsen Sofie

Ingeborg sa...

Hei Sofie!
Når vi er på kafèer og sånt prøver vi å snakke spansk mest mulig når vi bestiller, men vi er ikke så flinke at vi kan ha ordentlige konversasjoner ennå. Men det kommer!
Klem Ingeborg