25. januar 2010

Vi er blitt "verdensmestre i venting"!

Etter far kom hjem på onsdag har vi dessverre ikke rørt på båten.. Men vi har ingen problemer med å finne på noe å gjøre..Tiden flyr!

Kvelden før i går da mamma og jeg var ute og syklet, da hørte vi trommeslag som i et korps ute fra byen. Mamma kunne fortelle at hun hadde lest noe om en fest som skulle avslutte Fiesta San Sebastian! Vi bestemte oss for ikke å sjekke ut hva dette var, noe som var ganske dumt gjort. For utpå kvelden, da vi så på Rambofilm (ikke spør), hørte vi smell og musikk utenfra. Vi fikk med oss avslutningen av et fantastisk fyrverkeri, lyseffekter og kirkesang fra Palmakatedralen. Vi skjønte straks at vi kanskje skulle ha vært i byen denne kvelden allikevel, men da vi var kommet til hovedveien var hundrevis av folk på vei vekk fra festplassen. Vi hadde gått glipp av nesten hele greia! Det var ikke bare folk som kom, det var mange djevler og skumle vesner som tydeligvis hadde hatt et show den kvelden. De var også på vei hjem, men de skremte allikevel alle barna de møtte på.. Vi bestemte oss for å se om det fortsatt var folkeliv på torget, og det var ganske mange folk som fortsatt var der! Noen djevler holdt fortsatt et slags bakkefyrverkeri-show, men det var ikke så mye mer enn det. Det er vel bare noe å lære av, da.

I går var vi ute i byen for å besøke Pueblo Español, en miniatyrby av forskjellige kjente bygninger i Spania. Det var veldig stort, ikke noe jeg forbinder med miniatyr, egentlig. Jeg hadde tenkt meg at bygningene var små som legohus og sånt, men hadde vel ikke tenkt det over helt.. Uansett, det var ganske fint der, med cafèer og greier rundt omkring i "byen". Det var masse flotte rom, min favoritt var bassenget i Alhambra.

I dag fikk vi vite at seilene vil være ferdige om...en uke! Vi hadde liksom tenkt å reise fra Mallorca i starten av denne uken. Men som skrevet, tiden flyr, så det er vel ikke så lenge til egentlig. Det var bare været, da.... Det er fantastiske forhold disse dager, så vi tenkte å kunne komme oss til Gibraltar på èn overfart hvis vi kom oss av gårde nå, men siden det tar lenger tid med seilet enn vi trodde får vi se hvor lange strekk det blir. Vi kan da alltids stoppe et annet sted i Spania!


Eksempelbilde fra "mine bilder".. Datan min er mentalt syk, så har reinstallert hele dingsen nå. Vi later som at jeg har dykket med undervannskamera...


Håper at alle har det flott!
Stor klem fra Ingeborg

2 kommentarer:

KATHRINE sa...

Hei Ingeborg! Det høres kult ut med festival, dere får da sett ganske mye imens dere er i Spania! :) Går det bra med deg og har du det moro? Jeg har nettopp kommet hjem fra skitur i Sverige og nå skal jeg bake brød! Klem fra Kathrine

Ingeborg sa...

Hei Kathrine! Jeg beklager at jeg ikke har blogget på en liten stund nå. Jeg er litt lost i en bok for tiden, så jeg bruker tid på den på den fremfor blogging..

Skitur! :-D Jeg har liksom glemt litt av hvordan det er å stå på ski, jeg. Har ikke sett et snøfnugg på to år.

Jeg har forresten noen bilder fra "gamledager" som jeg tror du ville likt å se. Jeg sender dem på mail en dag :-) Og takk for kommentar! Klem Ingeborg