30. mai 2010

Dia de Canarias

I dag er det Kanaridagen, så i dag har mamma og jeg vært og sett på flotte dansere og danserinner danse folkedans i Kanaridrakter til flott Kanarimusikk spilt av et orkester i Kanaridrakter. Det var mange dansere, og mange musikanter. En stor del av ungene som var der gikk også i Kanaridrakter. Det var forskjellige sanger, noen ganger bare musikk, noen ganger sangere, noen ganger sang, dans og musikk osv. Helt til slutt løp alle danserne til alle kanter og tok med seg en tilskuer hver som fikk være med og danse. Dessverre valgte de verken mamma eller meg. :-( Det jeg likte best var kjolene, for bare se så fine de er! Underskjørtene er "diamant"-brodert i forskjellige farger! Og se på skoene som jentene danser i med to dotter på, og hattene. Også måten det ytterste skjørtet er "krøllet" utover på sidene var spesiell. Ikke så lett å se på bildet. Selv hadde jeg ikke hatt noe mot en.. Mamma og jeg dro til markedet etterpå også, og jammen var det folk som gikk rundt i slike drakter. Kanarisk bunad! I alle fall Kanarisk 17. mai! Vi har minst hundre bilder fra dansingen, men bildene ligger på mammas PC, og jeg kan ikke få tak i dem nå. Men kjenner jeg mamma rett legger hun ut et album på sy-sirius.no med bilder derfra. Sikkert en video også. Det var kjempeflott!

Som du ser på bildet er det overskyet i dag. Ps, Thorstein har ingen grå runding i panneluggen sin. Det må være et støvkorn på kameralinsa.

Ja, også tenkte jeg å informere om at jeg har gjort det enda enklere å finne frem i bloggen! Se i sidebaren, så ser du kanskje en søkeboks? Så hvis du lurer på hva jeg syntes om Leros , så søk "Leros" i søkeboksen. Da skal alle innleggene jeg har skrevet "Leros" i eller som er merket "Leros" komme opp. Så nå er det tre måter å finne frem gamle innlegg på: a) se i "Arkiv" i sidebaren, b) se i "Etiketter" i sidebaren eller c) søk i søkeboksen i sidebaren.
Hadebra!
Klem Ingeborg

Ingen kommentarer: