6. juni 2010

Grillings!

Siden innlegget i går ble så kjedelig og uferdig, så fortsetter jeg å skrive om sying nå. Her er bilder av de tre tingene jeg har sydd med symaskin:
 En dorullpose...!
En bag Thorstein trengte til noe. Skulle henge den på rommet sitt.
 Også har jeg sydd om et snekker-dongeriskjørt til en veske. 
Der ser du hårklippen min også.
Jeg sydde alle sammen selv. Den øverste, altså dorullposen, fikk jeg hjelp av mamma til å klippe og sette knappenåler i. Også lærte hun meg å sy mens jeg lagde den, så jeg kan ikke ta all æren for dorullposen. Den hvite bagen laget jeg faktisk når jeg var alene i båten, men mamma hadde klippet den før jeg begynte. Den siste, dongeriveska laget jeg helt selv. Da var jeg også alene i båten, og da tok jeg opp symaskina, klippet, satte i knappenåler osv. selv også. Knakk en nål selvfølgelig, da :-) Men jeg anbefaler virkelig å prøve å sy med symaskin! Det er virkelig gøy, og ikke så vanskelig. Og så kan man være stolt etterpå.

I går ordnet mamma og far grillen slik at vi kan grille! Om kvelden laget mamma grillmat mens vi jogget, og vi kom hjem til dette:
Bakt (brent) potet og spyd med kalkunfilet, paprika og bacon! Veldig godt!
Planen var egentlig å spise ute i cockpiten, men det ble litt regn i lufta. Så vi satte oss inne og så på film i stedet. Vi har feste for grillen på stålrekkverket vårt, så kan vi feste grillen der. Og nå som vi vet grillen fungerer kan vi jo bruke den på overfarten også. Det blir bra!

Det er stort sett bra vær her, men de siste to dagene har det vært overskyet, og det har blåst en del. Det er varmt nok til å gå i shorts uansett, da.
Klem Ingeborg

Ingen kommentarer: