21. august 2008

Antivirus xp 2008 :-(

Jeg har ikke skrevet i det siste, men her kommer siste nytt!

Jeg ble ikke så veldig glad da jeg satt på dataen her om dagen... Jeg klikket meg inn på et bilde på google, hvor det var en videoknapp. Jeg var jo så klart helt dust som gjorde det, men jeg klikka på den falske videoknappen, og da kom det. Antivirus xp 2008. Den ble automatisk innstallert på dataen min, og da den var ferdig, poppet det opp at jeg hadde sikkerhetsproblemer. Jeg trykket, og det kom en pop-up opp på skjermen. Det var akkurat som alle andre data-beskyttere. Den "Scannet"... Det sto at jeg hadde over 3000 virus og troyanske hester. Jeg ble livredd. Thorstein har fortalt meg at troyanske hester ikke er særlig bra å ha på dataen. Jeg holdt inne SLÅ AV/SLÅ PÅ-knappen, med skjelvende, bekymrede fingre. Jeg skrudde på dataen igjen, og denne "Antivirus xp 2008"-pop up'en kom. Det stod at det var lurt å laste ned og betale Antivirus xp 2008 for å få sikkerhet på dataen. Nå har det seg slik at jeg ikke har noe sikkerhetsprogram på dataen, så jeg fikk lyst. Jeg ringte fortvilet mamma & far som var på marinaen. Thorstein er ikke her nå denne uka, så han var jo ikke der og kunne ikke hjelpe meg, heller! De sa at vi skulle fikse det når de kom hjem. Jeg roet meg ned ved baren med Cèlia (Det skrives ikke Cilia, har jeg funnet ut...) og vi så på film.

Mamma og far kom hjem, og vi gikk opp på rommet. Da far så på dette "Sikkerhetsprogrammet" lo han. Det var jo svindel-program. Programmet skulle ha meg til å gi kredittkort-informasjon, så forsyner de seg godt med pengene uten å gi meg noen form for sikkerhet på dataen. Problemet var bare at det var umulig å slette programmet! Vi prøvde på flere måter, men neida. Far gikk inn på dataen sin og fant noen filmer som viste hva man skulle gjøre. Vi lastet ned nye programmer, men akk... De kostet penger de også. Vi søkte, og far fant endelig noe som virket greit. Vi skrev ut arkene, og der stod det hva man skulle gjøre. Antivirus xp 2008 prøvde å få meg til å laste det ned og viste mange former for ting man ikke ønsker å ha på datamaskinen sin. Heldigvis var vi ikke så dumme (Eller, JEG var det, men... For jeg beit jo på den video-knappen!) Etter littegranne streving... Far klarte det til slutt. Jeg la meg til å sove, og ventet på morgendagen.

Det var midt på natta. Jeg våknet, og fikk heller ikke sove igjen. Jeg gikk ut på terassen, og drakk opp Tuborg Clubsoda'en min fra middagen. Det stod ute, men jeg var så tørst. Jeg gikk på do, men så fikk jeg altså ikke sove. Jeg tenkte bare på falske video-knapper og virus. Jeg gikk ned, og koste med bikkja til Nancy & Dimitri, så gikk jeg opp igjen. Da sovnet jeg...

Poenget med at jeg fortalte om det, var at da jeg sa det til mamma dagen etter, altså i dag, så sa hun at vi skulle jo være tidlige i dag, fordi mennene på marinaen skulle rive metall-rekkverket vårt... Eller hva det nå var... Da skulle jo jeg være med, og jeg måtte jo ikke være trøtt da! Vi kom på marinaen... Ingenting skjedde. Neida, vi var tidligere for ingenting. Så klart er jo ordtaket: Avrio, avrio eller Sigar, Sigar veldig vanlig her på Leros. Avrio betyr "Ro ned... Eller snart, snart.." Og sigar betyr det samme, men du skjønner jo at det liksom er... "Ta en sigar, og ro deg ned" eller noe lignende! Av & til er disse ordene veldig fine for oss... Men av & til ikke! Jeg fikk sjokolade av Parnago (Mannen som hunden er oppkaldt etter) og møtte noen franske barn. Hun ene var 12, og broren og søstra hennes var 8 tror jeg. Også møtte jeg to andre franske. Hun ene var 13 etter hva jeg forstod, og hun andre fikk jeg ikke helt med meg... Æh... De var veldig hyggelige, da! ;-)

Jeg husker dessverre ikke mer som har skjedd... :-( Men det er jo ikke så mye, da! Jeg har faktisk ingen bilder som passer denne gangen. Jeg får prøve neste gang! ;-)
Stor bamseklem fra Ingeborg

Ingen kommentarer: