8. august 2008

Think pink!

Det har vel egentlig ikke skjedd så mye... Dere vet om at vi vanner hagen til Karen Anne og Jørgen? De har feriehus her ;-) Vi vanner hver dag! Altså, av og til er det en glipp, men hvem bryr seg? Ikke plantene iallefall! Vi har noen bilder fra hagen!




Pene planter! :-)

Det blomstrer, det betyr at vi har gjort en...




... god jobb! Her later Thorstein som at han skal
sprute på meg og kameraet til mamma...
Litt uskarpt...

Thorstein og jeg spiller biljard flere ganger om dagen, men det var dessverre opptatt i sta :-( Vi holder ut til etter guttene er ferdige! Det er kult biljardbord, fordi det er uten elektronikk, også klarer det å se forskjell på den hvite kulen og alle de andre kulene. Det er nok noe med den, at den er større eller noe, men når man har blitt ferdig, og alle kulene er nedi boksen sin, så triller den hvite kulen nedi boksen med alle de andre! Jeg forstår ikke helt, men det er vel samme det, det virker helt bra til å spille på!

Far kommer hjem i dag, og det var helt klart at det kom noen problemer! Det gjorde det ihvertfall, da mamma og jeg var i Lakki på skobutikk i går for å kjøpe joggesko til meg så ringte far og sa at flyet var forsinket og at han ikke rakk det neste til Kos. Derfor måtte han bo på hotell, og dra til Rhodos i dag, så ta en firetimers Katamaran-tur til Leros. Katamaranen er heller ingenting å skryte av... "Sliten som alltid, den er jo laget i Norge! :-)" fleipa far i telefonen i dag til morgenen. Og ja, det er faktisk laget i Norge. Vi har vært på den før, men ikke i 4 hele timer!
Uff, ja, men han kommer nå hjem klokken... ett tror jeg!

Da mamma og jeg var på sko/sportsbutikken i går og skulle kjøpe joggesko, så fant jeg meg noen veldig kule og bra joggesko som var sorte. Men akk, de var for små. Jeg spurte etter størrelse 39, men nei, de hadde bare 38. Mannen pekte på noen baby-rosa joggesko: "This is very nice! We have them in 39!" sa han, og tok skoen opp. Ehm, tenkte jeg, og kikket bekymret på mamma. Vi satte dem tilbake. Så fant jeg noen andre hvite joggesko i 39, som jeg prøvde.
Oi-sann! 39 var for lite! "Too small? We have these in 40!" smilte mannen og tok fram enda et par som var rosa. De var også lyserosa. Mamma sa jeg kunne prøve dem, men da mannen gikk for å finne den andre skoen, så fant han et ANNET rosa skopar som var i 40. Han hadde ikke den lyserosa modellen. Det var klart at han syntes jeg burde ha rosa sko! Alle folkene stirret meg opp i ansiktet, og jeg prøvde den mørkerosa skoen. Altså, den var ikke helt full av rosa, men litt KNASJ-ROSA ved lissene og sånt. Da jeg fikk dem på meg, kjentes de gode ut. Jeg var litt usikker på fargen, men det er kvaliteten som gjelder, sa mamma til meg. Det ble det paret. Til tross for den usikre fargen, var jeg fornøyd! Da vi stod ved kassa spurte mannen hvor vi kom fra, og da vi sa Norge, begynte han å ramse opp: "Vålerenga, Rosenborg, Ålesund, Brann, Hønefoss," og alle fotballagene i andre-divisjon! Vi ble imponerte overferdighetene hans, og vi lo godt. Morsomt!

Det var først i går jeg fant ut at jeg hadde den råeste sangen som finnes på Mc Music - CDen min som vi kjøpte i april! Malorcablusen, som handler om en stjålet bluse som en gammel dame hadde kjøpt i Malorca! En gammel dame fra Rogaland som "Rapper". HØR PÅ TEKSTEN (Prøv å forstå Rogalandsk!)!! Hvis du ikke allerede har hørt den og blitt lei av den, så anbefaler jeg deg å se denne!
MALORCABLUSEN


Nå gleder vi oss til far kommer hjem, og Thorstein og jeg har bestemt oss for å lage omelett, selvom vi ikke akkurat er noen kokker å skryte av (Jeg stekte faktisk veldig gode pølser i forigårs, da, og de var ikke NOE brente!)...

Store klemmer til alle verdens land og steder,
fra Ingeborg

Ingen kommentarer: