23. august 2008

Modig, ja... men smart?

I dag da vi var på marinaen, så holdt jeg på med hundene (som vanlig...)... Jeg elsker hunder! ;-) Men det var ikke poenget... Poenget var da vi stod rett ved porten ut til hovedveien. Porten var åpen. Det var menner som jobbet med en båt der, og Parnago (mannen) og Parnago (hunden) og jeg var der. Det kom plutselig en hvit bil i en voldsom fart ute på veien. Parnago måtte til aksjon, og løp rett ut på veien for så å løpe etter den hvite bilen. Akkurat da, kom det en taxi fra andre siden, her har jeg illustrert situasjonen på Paint:


Her løper Parnago ut for å ta den HVITE bilen. Han løp, så kom det en TAXI fra andre siden! Taxiene i Hellas kjører LANGT over fartsgrensa og...



BOM! Parnago blir kjørt på av taxien, men ikke vær redd, han overlevde! :-) Jeg var jo så utrolig redd, men det gikk bra! Han var kjempe heldig! Den lyden som kom da Parnago ble kjørt på, har jeg hørt tusenvis av ganger i hodet mitt senere på dagen. Parnago fikk en liten blødning i leppa... og en under nesa. Og han gikk med halen litt lavt i dag... Dårlig dag på jobben (Jobben er å senke farten til alle biler...)! Parnago ertet heller ikke kattene mer i dag! Kanskje han lærte noe av ulykken?... Kanskje ikke så modig likevel?


Jaja, ellers har vi sett på OL i pausene våre. Andreas Thorkildsen, go go go! Yeey! OLYMPISK REKORD I SPYDKAST! Utrolig bra. Morsomt å se at grekerne intervjuet ham etterpå, kanskje de bryr seg litt om Nordmennene de også? Han vant sist gang i Athen også, så!


Nå har jeg begynt å spille litt trekkspill igjen, men bare repetisjon. Skolebøker kommer i posten snart, så vi får startet ordentlig med skolen. Far har fått lært meg litt om totallsystemet og titallsystemet. Skjønner nå littegranne mer iallefall. Vi prøver uten bøker inntil de kommer frem, så håper jeg at alle sammen har hatt en fantastisk sommer! Også håper jeg at dere får til å komme inn i hverdagslivet igjen.


Blir utrolig glad for mail / melding, foresten!
Stor klem fra Ingeborg ( og lille, smarte Parnago ;-P )




Ingen kommentarer: