31. august 2008

Høst, høst, høst

Det skjer ikke så mange spesielle ting her på Leros for tiden, men bare for å oppdatere, skriver jeg et lite innlegg nå.

Forigårs på tavernaen, så måtte jeg som vanlig gå på favorittbutikken min i Alinda, der de har klær, sko, smykker, hatter, skjerf, øredobber, badetøy... Også har de en avdeling for sånne ting de har på bokhandlere. De har prøverom, så jeg prøver klær hver gang jeg er der. Jeg fant meg en kjole, noen tunikaer, armbånd og øredobber, men jeg ble dratt ut av mamma og far før jeg tok opp lommeboka. Jeg hadde gått og kikka der i over en halvtime, imens mamma, far og Thorstein spiste dessert. Jeg skulle ha kjøpt noe! Men jeg får flere sjanser, så det var sikkert like greit. Shortsen jeg har gått og siklet etter lenge, var faktisk på salg, men den kosta 18 € før, så plutselig kosta det 25 €, - 20 %... Jeg kjøpte ingenting, som sagt.

Aleksandra (På hotellet!) kom med en bok med engelske ord oversatt til norsk. Hun hadde kjøpt ny bok, hvor hun skriver alt hun lærer på norsk. Jeg ble helt forskrekka, jeg. Hun spør og spør, og er tydeligvis veldig opptatt av uttalelsen. "How do you pronounce the a?"... Jaja, men hun prøver virkelig!

I går spiste jeg souvlaki til middag med Cèlia. Lucky (Bikkja til Nancy & Dimitri) ville så klart ha, siden vi satt nede ved baren (Vi bestiller fra et sånt Souvlaki-sted), og der har han fri adgang. Men han blir syk av det, og kaster opp og promper (:P)...

Vi har kommet i gang med skolen og har skolearbeid hver dag nå. Når Sirius er klar, så blir det mer skole-skole, men nå har vi lekser hver dag, så vi lærer jo! Ved frokost, lunsj og middag blir det leksediskusjoner om radium og radioaktivitet. Thorstein har også om det, bare at han leser sånn for videregående skole... :-S

Det har vært skyer ute hver eneste dag nå, så det betyr èn ting... Nå blir det høst (Skyer betyr vel egentlig ikke noe om høsten i Norge, men her, så gjør de det ;-P)...
Nok for denne gang!

Hilser til Skien, Porsgrunn,Trondheim og Kolbotn!
Stoor klem fra Ingeborg

Ingen kommentarer: