11. august 2010

Snart...fremme..!!

Hei!
Hvordan går det på land? På sjøen er det bare bra, vi seiler i 4-5 knop,
mot Brasil og antar at vi er fremme om noen dager. Åh, det er typisk at
man holder ut i flere uker uten å bli utålmodig. Så er det tre-fire
dager igjen, og man hopper og spretter og klarer ikke vente! Likevel går
dagene fort, plutselig er det kveld og så plutselig en ny dag. Jeg
minnes på at dagene flyr når jeg skriver dagbok og skriver dato. Hvordan
ble det midt-august plutselig? Jeg husker ikke helt når skolen hjemme
begynner, men jeg hadde liksom håpet at vi skulle være fremme i Brasil
til da! Sommeren har gått helt utrolig fort, rart som det kanskje høres;
vi har jo vært på havet i nesten hele sommer! Men nå som jeg snakker om
årstider: Faktisk er det vinter her sør for Ekvator nå. Luft- og
vanntemperaturen synker gradvis, men 28 grader i vannet er jo ikke helt
ISkaldt..!

Mamma har, som jeg så vidt har nevnt før, hatt en infeksjon i fingeren
sin. Den var helt rødsprengt og gigantisk i mange dager, og mamma hadde
ordentlig vondt. Etter å ha tatt hull på fingeren, fått noen råd av
tante Randi på mail, tatt en penicillinkur og ordnet og stelt med
fingeren hele dagen hver dag i MANGE dager begynte den å se bedre ut.
Mens dette pågikk har Thorstein og jeg hatt fullt ansvar på kjøkkenet.
Oppvasker og matlaging. Har faktisk flere gode tips for vannsparing osv.
som vi bruker. Uansett, mammas finger er på bedringens vei. Mamma har
klippet av ei svær hudflik, så nå har hun tynn ny hud på fingeren. Helt
ærlig ser den ikke særlig pen ut, bare mindre og veldig annerledes enn
da den var på sitt verste. Mamma har tatt bilder av den
oppmerksomhets-slukende blubben, så spesielt interesserte kan få se
bilde av den hvis de vil. Når vi er fremme. Jeg har IKKE tenkt å legge
de bildene ut på bloggen, så det er sagt. Bloggen får sikkert virus
eller noe av det....

Nå lager Thorstein pizza, så det skal bli bra. Prøver å ikke bli helt
fra meg av utålmodighet, MEN TENK NÅR VI SKIMTER LAND PÅ HORISONTEN!!
Åh, can't wait! Når vi er fremme skal jeg ta meg verdens lengste dusj,
og vi skal spise frukt og iskrem. Nei, jeg tror det er best å heller
glede seg til pizzaen nå. Hade!
Stor klem Ingeborg

Ingen kommentarer: