9. desember 2009

Førtito bilder på ett innlegg!

Som jeg lovte. Her har dere noen bilder fra Trondheim og mange fra Barcelona. Ha det fint!

Barcelona, stopp før vi skulle til Norge:


En liten bakgate i Barcelona

På Picassomuseum i Barcelona!

I Trondheim, i onkel Arnts verksted


Onkel Arnt har kult verksted!

Superfint bilde av tante Ingjerd!


 
Han er min onkel, folkens!
 
 Dyrehagen i Barcelona på vei tilbake til Ibiza:
 

Zebraer og en tøff struts


Dessverre var det et gjerde foran...eller det var kanskje like greit?
  

Kjente og kjære hjortedyr

En elefant innenfor et kjempehøyt gjerde. Den så ut til å kjede seg litt, egentlig.

Også giraffen!
 


 
Flamingoer hadde de veldig mange av!
 


 
Selvfølgelig en stork!

Mandrill! Han er blå i ansiktet!

Jeg tror den likte å bli tatt bilde av, altså!

Dette bildet er veldig utydelig, men den har faktisk tommelen i munnen! Haha!

 ...og den sjuende far i huset...

Søt! 

Dette dyret er så tøft! Maurslukeren spiste når vi var hos den, og den snabelen bare dingla frem og tilbake! 

Flodsvin, verdens største gnager. Ser ut som en blanding av kanin og hund..

Også en oter som så ut til å ha det bra..



Fortsatt litt varmt for disse dyrene...

For et vakkert dyr!

Mor og far..

Påfuglene gikk fritt rundt der, og kafèen var jo et fint sted...

Red pandabear! Den var litt sky, så den gjemte seg..

Marekattene var så utrolig kule! Vi stilte oss utenfor gjerdet, og vips, så kom alle marekattene for å posere (Det er ikke tull!)...

...utenom èn som likte å sole seg.

 Flodhest!
  
De hadde en flott brunbjørn også der. Den virket litt stresset, da.

Disse var av den typen som kunne å posère.

Selvfølgelig hadde de også tamme sjøløver.

 
 
Nesehorn som sliper hornet sitt, tror jeg...

Vi så ikke delfinshowet, men vi fikk hilst på delfinene gjennom en glassrute, da. Og jeg fikk på en måte kontakt med en av dem ved å holde hånda på glasset!


KOMODOVARAN! Undres om den hadde spist meg opp hvis jeg gikk inn.

Det var det! Håper du likte bildene! Jeg vet at mange har vært i en dyrehage før, men denne var faktisk utrolig bra! De hadde mange dyr (har ikke bilde av alle her selvsagt) og dyrene hadde masse plass tilpasset dem. Ha en fin dag!
- ingeborg ingeborg

2 kommentarer:

sb sa...

Hei ingeborg!

Jeg synes det var litt mange bilder. Men de var fine.
Nå er det 3. dagen i advent tia går for!

Hilsen Sofie

Ingeborg sa...

Hei Sofie!
Jeg håper jeg ikke kjedet deg med bildene, men jeg hadde så mange som jeg ville legge ut.
Tida går fryktelig fort, og nå gleder meg meg så utrolig masse til jul! Gjør du?
Klem Ingeborg